BS Glass

فروش انواع شیشه های ساختمانی

BS Glass

فروش انواع شیشه های ساختمانی

BS Glass

با سلام

در کارگاه تولیدی باقری شکیب؛ انواع شیشه های سه، دو و تک جداره باکیفیت عالی و قیمیت مطلوب را تهیه کنید.

تهیه و نصب انواع شیشه های سکوریت، لمینت و ساده در طرح ها و اندازه های مختلف(به سفارش مشتری).

شیشه های رفلکس، مات، رنگی، ساده(فلوت و شیت)، آینه های دوطرفه و یک طرفه، آینه برنزی، نقره ای و طلایی

پذیرش سفارش از سرتاسر کشور

ارتباط با ما : shakibmj2080@gmail.com
تلفن : 08133118530
همراه : 09185036062
آدرس : همدان؛ اسدآباد؛ چهارراه شهید صادقی مهر؛ خیابان جانبازان؛ نبش کوچه 12 فروردین

بایگانی
آخرین مطالب

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

مراحل تولید شیشه

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در این مطلب با چگونگی تولید شیشه آشنا می شوید:

enlightenedاولین سوالی که پیش می آید این است که مواد اولیه شیشه چیست؟؟

برای پاسخ به سوال بالا باد گفت : مواد تشکیل دهنده ی شیشه مخلوطی از چند اکسید مختلف است. تنوعی که در شیشه ها وجود دارد، بستگی به مقدار این اکسیدها و افزودنی های مختلف دارد. همانطور که می دانید، در میان مواد تشکیل دهنده ی شیشه، سیلیس(SiO2) یا دی اکسید سیلیکن، ماده ی اصلی است. سیلیس در طبیعت به صورت بلورهای خالص کوارتز، کریستوبالیت و دی اکسید سیلیکن وجود دارد. در حالت کلی می توان سه دسته ماده تحت عنوان شبکه سازها، واسطه ها و تعدیل کننده ها را برای مواد تشکیل دهنده ی شیشه نام برد. شبکه سازها بیشترین درصد مواد را به خود اختصاص می دهند و شامل اکسید سیلیسیم، پنو اکسید فسفر، اکسید بور و غیره می باشند. واسطه ها به موادی مانند اکسید آلومینیوم گفته می شود، که به شیشه استحکام می بخشند و تعدیل کننده ها در واقع نقطه ی ذوب را پایین می آورند و از طرفی مانع هوازدگی و کریستالیزه شدن شیشه ها می شوند. اکسید سدیم، اکسید منیزیم، اکسید پتاسیم و اکسید کلسیم از جمله تعدیل کننده هادرمواد تشکیل دهنده ی شیشه هستند.

enlightenedفرآوری شیشه به چه صورت انجام میگیرد؟؟

شاید باور این موضوع که شیشه عمدتاً از ماسه مذاب تولید می شود برای شما سخت باشد؛ اما باور کنید که این موضوع حقیقت دارد.indecision

ماده اصلی سازنده ماسه دی اکسید سیلیسیم است؛ همانطور که بالاتر گفتیم ماده اصلی در ساخت شیشه نیز دی اکسید سیلیسیم است. شما میتوانید مقداری ماسه را تهیه کنید و آنرا حدوداً تا دمای 1650 حرارت بدهید و بعد از چند دقیقه، بووووووومsurprise؛ حالا شما شیشه مذاب دارید که می توانید آنرا به هر شکل و طرحی که دلتان می خواهد در بیاورید. البته باید توجه داشت که این شیشه کیفیت شیشه های موجود در بازار را نخواد داشت؛ کمی مات و به شدت شکننده است.(به هیچ وجه این رو توی خونه امتحان نکنید wink)

در کارخانه های تولید شیشه قبل از ذوب کردن ماسه در کوره های صنعتی، مواد افزودنی و اکسید هایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم را با درصد های تعیین شده مخلوط می کنند؛ و از این طریق به شیشه مطلوب دست پیدا می کنند.

 

توی مطالب بعدی با انواع شیشه و نحوه تولید آنها آشنا می شوید.

با MJ Glass باشید.